söndag 27 januari 2013

Besök på akuten och helgen i övrigt..


Sista biten på veckan har väll varit sådär. 
Vet inte varför men jag verkar ju inte bli "frisk", jag är ju inte magsjuk längre men har så himla mycket problem i alla fall.. 
I Torsdags fick jag på kvällen/ eftermiddagen in till akuten eftersom jag har ett tryck på bröstet, svårt att andas, huvudvärk och det svartnar framför ögonen när jag anstränger mig. Där tog dom lite tester och ett ekg för att kolla så att jag inte hade fått en blodpropp i lungan, vilket jag inte hade. Sen fick jag åka hem med rekommendationen att jag skulle söka till vårdcentralen om det inte blev bättre inom några dagar. Så jag antar att det bara är för mig att ringa och boka tid på måndag för det har inte gått över, utan det har blivit värre.  Men i alla fall på akuten träffade jag Rickie så jag slapp i alla fall sitta helt själv och tråka! :) 

I Fredags hade jag filmkväll med Roine och Christian vi tittade på filmen "Django Unchained", eller jaa.. dom tittade väll på den, jag somnade i Christians famn efter lite mer än halva filmen. Men den verkade i alla som att filmen var bra, den var ju väldigt blodigt om man säger så ;P 



Igår åkte vi över till Jocke, Annie och Melwin. Där åt vi jättegod mat, pratade, spelade spel och hade det riktigt trevligt. 
Det har ju liksom inte blivit att vi har umgåtts så mycket på sistone, man har ju fullt upp med barnen osv men det får vi ju ändå försöka ändra på! 
Tove hade jättekul till en början men sen vägrade hon somna så hon vart alldeles för övertrött och gnällig, så vi blev tvungna att åka hem vid 23 eftersom hon behövde sova. 
Sen när vi kommit hem och Tove hade somnat så myste jag och Christian ner oss i soffan för han skulle titta klart på någon film. 

Idag blir det att ta det lugnt och mysa med Christian sen kanske jag bakar något eller så. 
Och Christian jobbar ju natt den här veckan också så han åker ju till jobbet runt 18-tiden så då är det bara jag och Tove kvar. Och hon är ju inte mycket till sällskap eftersom hon ska sova vid 19-tiden så jag får väll se vad jag hittar på för bus. 

Jag antar att helgen har varit okej, även om jag mår som ett as! :P 




Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar