måndag 28 januari 2013

"Happiness is not something ready made. It comes from your own actions."


Just nu är allt ganska tufft, jag har ju både mina fysiska och mina psykiska  problem att försöka lösa.. 
Och mina fysiska problem verkar bara bli värre men jag klarar inte av att gå till vårdcentralen ännu, eftersom jag vet vad dom kommer göra/säga så känns det rätt så meningslöst.. 
Men dagen i sig har faktiskt varit rätt så okej! 

Jag vaknade vid 7.30 sen låg jag i sängen och segade tills Tove vaknade vid kl 8, sen gick hon och jag upp medan Christian fick sova vidare eftersom han jobbar inatt. När Tove sov middag passade jag på att skura golven, städa lite och även fixa lite med tvätten. 
Sen när Christian och Tove vaknade åkte vi hem till underbara Krisse och Bella! Bella blev ju stora tjejen idag hon fyllde ju hela 2 år! :) <3 
Sen när vi kom hem fick jag för mig att jag i alla fall skulle testa få igång datorn en gång till och det funkade!!!  
Och som om inte det var nog med tur så fick jag igång vårt bredband så nu slipper jag sitta här med ett segt mobilt bredband! :) 
Så jag fick i alla fall lite tur idag! Nu ska jag ta det lite lugnt tills Tove har somnat och sen blir det att baka någonting skulle jag tro eftersom jag måste distrahera mig själv så att jag glömmer illamåendet. 
Igår bakade jag kärleksmums och städade hela lägenheten. 

Sen måste jag ju bara uppdatera lite här också angående mig och Christian. Vi har ju som jag skrivit om i tidigare inlägg haft våra problem.. 
Men nu är det faktiskt riktigt bra emellan oss! Det känns helt underbart, han har verkligen förändrat sig och jag känner mig nästan som nykär igen. Och nej det är inte bara han som ändrat sig, även jag har ändrat på mig och rättat mig efter vad han tycker osv! Vi har båda kämpat för att få det bra igen.  Så nu vet ni det också ;P 


"Happiness is not something ready made. It comes from your own actions."- Dalai Lama XIV



“The most important thing in life is to stop saying 'I wish' and start saying 'I will.' Consider nothing impossible, then treat possiblities as probabilities.” - Charles Dickens


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar