onsdag 30 januari 2013

“Remembering is easy. It's forgetting that's hard.”

Ja vad ska man skriva egentligen!? 
Jag mår ju som sagt inte riktigt bra, och just nu går det verkligen upp och ner i ett.. Jag ägnar största delen av dagen/kvällen med att städa, tvätta, baka, laga mat osv.. Och idag har jag bakat glutenfritt "Vaniljkakor, Chokladrutor och sockerkaka. Maten blev en glutenfri ugnspannkaka och en med gluten. 
Igår bakade jag också, då blev det bla hallongrottor som jag gjorde en hel bunt av. 
Men trots allt detta kommer tankarna ikapp och då börjar jag må dåligt igen.. Vet inte längre vad jag ska ta mig till, jag behöver helt enkelt ett jobb som kan distrahera mig.. Men det är ju lättare sagt än gjort eftersom jag inte har någon utbildning.. 
Jaa, vad ska man göra när livet inte riktigt vill gå i den riktning jag vill att den ska gå!? 

Angående mina tankar så kan jag inte säga exakt vad dom handlar om eller vad det är som gör att jag mår så pass dåligt just nu, för om jag ska vara helt ärlig har jag inte en aning själv.. 
Jag zoomar ut ur verkligheten titt som tätt, oftast får jag "flashbacks" från vad som hänt förut.. Någonting som påminner om det som hänt för flera år sedan.. Det kan vara en lukt, ett ljud eller bara något som någon säger.. Mardrömmarna är värre än dom varit tidigare och när jag vaknar känner jag hur det faktiskt gör ont i kroppen.. Jag vet ju att det inte gör ont för att jag har ont, utan att det gör ont för att jag minns saker.. Kanske låter lite konstigt men det är svårt att förklara.. 
Och nu orkar jag verkligen inte skriva av mig mer..

“Memories are bullets. Some whiz by and only spook you. Others tear you open and leave you in pieces.” 

Till lite andra saker i vardagen nu då.. 
Tove har ju äntligen fått gå tillbaka till dagis igen efter ca 2 veckor hemma och det går jättebra! 
Själv längtar jag tills på lördag för då är det fest! Något jag faktiskt kan se fram emot, då kanske jag kan få glömma bara för en kväll liksom! Och så ska jag ju dricka drinkar med underbara Krisse! 
Vi ska ju fira att Christian har fyllt 22! :) 

Nä nu ska jag nog ta och hänga lite tvätt, starta en ny maskin, plocka i och ur diskmaskinen, baka färdigt och sen ska jag städa och skura golven här hemma.! 


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar