torsdag 3 januari 2013

Helt okej!

Den här dagen har faktiskt hittills varit riktigt bra! 
Jag vaknade lite senare än jag hade tänkt mig, men inte för sent i alla fall. Sen väckte jag Tove som jag brukar göra eftersom hon gärna sover längre och är uppe senare på kvällarna.. 
Efter det städade jag lite, och sen blev det soffhäng med familjen. Runt klockan ett skulle Tove sova middag, och Christian skulle sova lite han med eftersom han jobbar natt. Eftersom jag inte fått sova många timmar under natten passade jag på att mysa ner mig i sängen med Christian för att vila lite, vilket slutade i att jag fick sova två timmar! Riktigt mysigt att bara ligga där i Christians famn och känna värmen från honom. 
När vi vaknade gjorde vi i ordning rester från gårdagens chilli con carne till Tove och Christian. (Självklart gjorde jag en extremt mild till Tove). 
Sen var det dags för Christian att åka till jobbet vilket men innan handlade han en melon till mig eftersom jag var lite sötsugen. 
Så när han åkte passade jag på att baka Chokladsnittar och Kolakakor till honom, så nu ligger dom och väntar på honom här hemma. 
När jag hade bakat färdigt fanns det inte mycket kvar att göra så då åt jag och Tove lite melon och tittade på tv. Och nu sitter jag här vid datorn medan Tove springer runt och leker. 

Dagens tråkighet är att jag inte hann med att använda tvättstugan som jag hade bokat så nu får jag fortsätta leva med ett berg av smutstvätt.. Jag verkligen HATAR att vi inte har fått igång vår tvättmaskin än! Men men alla saker tar sin tid antar jag. 


Xoxo  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar