söndag 6 januari 2013

Extrema mardrömmar och panik..

Idag har det faktiskt hänt en del!
Vi åkte ju iväg för att fira min systerdotter Amanda som fyllde 1 och det var riktigt trevligt! Jättegod fika och trevliga samtal. Tove lekte mycket med sina kusiner vilket jag tycker är kul. Hon verkligen utvecklas och intresserar sig av att leka med andra barn "ännu ett steg i utvecklingen"!
Mamma, pappa, Fredrik och Patrik kom dit lite senare än vi gjorde eftersom vi var tvungna att åka ganska tidigt då Christian jobbar natt den här veckan med. Men i alla fall, mamma och pappa hade tvättat kläder åt oss under helgen eftersom vår tvättmaskin inte fungerar och tvättstugan är bokad hela tiden. Så nu säger jag TACK underbara mamma och pappa <3

När vi kom hem lekte Tove lite sen efter det blev det sängen för hennes del, hon somnade runt 21 vilket var väldigt skönt för då kan jag också somna tidigt ikväll. Så nu ska jag försöka ta det lugnt och sova om en stund för imorgon börjar inskolningen på Toves dagis. Stora tjejen börjar ju på dagis, tänk vad tiden går fort..


Som jag skrev i mitt inlägg igår så har rädslan och mardrömmarna osv blivit värre igen vilket gör att jag vaknar ca 10 gånger per natt i full panik. Det är oftast samma "typ" av dröm, dom är bara olika på hur det går till i drömmen, bla ska jag nu skriva om en dröm som jag ofta drömmer, jag brukar normalt inte prata om mina drömmar men nu känner jag att jag måste få ur mig något, även om jag inte kommer skriva detaljerat..
Jag blir misshandlad bla, och sen ligger jag på golvet och försöker ta mig upp för att fly men jag kommer ingenvart. Jag försöker om och om igen, jag försöker till och med dra mig upp med hjälp av möbler runt omkring men det går inte. För när jag väl är halvvägs kastas jag ner igen eller så känner jag en spark i ryggen som kastar mig ner på golvet igen. Sen känner och ser jag sparkarna komma upprepade gånger och det ta liksom aldrig slut, drömmen går bara om och om igen tills jag vaknar i full panik med tårar som forsar..
Kanske lite svårt att förstå för någon som inte vet hela min bakgrund, men jag kan säga att det jag skriver här om drömmen är så himla mycket mildare än om jag skulle skriva detaljerat om allt som händer i drömmarna för att känna sparkar, slag och annan sorts misshandel i mina drömmar är ingenting jämfört med vad som mer händer i dom..

Men nu orkar jag verkligen inte skriva mer..
Godnatt.

Xoxo

1 kommentar: