måndag 14 januari 2013

Helgen som varit.

Det har inte blivit något bloggande under helgen eftersom jag har haft fullt upp med annat, så nu kommer det i alla fall ett inlägg. 

I lördags så blev vi tvungna att duscha Majsan (vår katt), eftersom hon luktade bajs.. Man kan ju lugnt säga att det inte var något hon gillade, som hon stretade emot, det är ju tur att jag nyligen hade klippt hennes klor så att hon inte kan rivas. 
Sen på kvällen/eftermiddagen åkte vi hem till Krisse och Bella, där var det lika trevligt som alltid! Vi käkade middag där medan Bella och Tove som redan ätit sprang runt som vildingar och lekte med varandra, dom hade ju roligt i alla fall för dom skrattade extremt mycket. 
Efter maten gick vi ut så att flickorna fick åka lite pulka, vi var väll ute och gick i ca 1 timme så lite motion fick man nog. 

Igår så hände det inte jättemycket mer än att vi städade lite, Toves faster kom över en stund också. Hon hade nämligen köpt lite kläder till Tove. 
Sen på kvällen lagade jag mat medan Christian och Tove lekte lite. Dom skulle få plättar och eftersom jag kände att det var lite tråkigt/ inte så nyttigt för Tove att äta plättar så ofta så gjorde jag egna plättar som hade morot och potatis i sig. Men Christian fick vanliga plättar. 

Idag har det inte hänt så mycket, Jag lämnade Tove på dagis vid nio, sen passade jag på att städa lite här hemma och så gick jag över till Roine och drack lite kaffe. Det blir ju så himla tyst när varken Tove eller Christian är hemma och då sätter ju tankarna igång.. Så man måste ju göra något för att kunna koppla bort allt. Men nu är Tove hemma i alla fall, så nu är det lite liv och rörelse här hemma. :) 


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar