torsdag 31 januari 2013

“I’ve perfected the art of the fake smile. It’s not so difficult when you are completely numb.”


Igår kväll spydde Tove liten så idag fick hon lov att vara hemma från dagis igen.. Men hon har i alla fall inte spytt något mer hittills och det är ju bra, för har hon inte spytt något tills imorgon så får hon gå på dagis imorgon med. 
Annars har dagen i sig varit.... Helt ärligt så kommer jag inte riktigt ihåg hur den varit. 
Jag har typ diskat, städat, tagit hand om Tove och sen har jag ju såklart lagat mat. Tove fick torsk med grönsaker och rotfrukt som jag tillagade i ugnen. Hon tyckte det var gott när hon smakade men tyvärr var hon inte hungrig så hon får det till lunch imorgon istället. Nu har vi precis lagt henne i sängen för att hon ska sova och om jag tror rätt så lär hon slockna väldigt fort. 

Lördagen börjar ju närma sig och det är en hel del saker som måste fixas innan vi ska ha fest här. Och som om inte det vore nog så måste jag försöka komma på en god sås jag kan göra till maten som vi ska äta.. Och  imorgon ska lägenheten städas noga, så det är ju verkligen ett plus om Tove kan åka till dagis. 


Mina tankar osv kan jag inte riktigt skriva om idag för om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte hur jag mår just idag.. Jag är typ känslolös idag.. Jag känner mig varken glad eller ledsen, och jag kan inte riktigt komma på vad jag gjort idag mer än det som är rutin för mig.. 




“I’ve perfected the art of the fake smile. It’s not so difficult when you are completely numb.” 



Men men nu ska jag nog städa lite så att det blir lätt att städa imorgon. 

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar