torsdag 10 januari 2013

I want to be normal, I want to feel safe....


Jaha.. Vad ska man säga om dagen då!? 
Jag fick knappt sova något alls, känner mig verkligen inte trygg när jag ska sova själv.. Alla tankar kring mitt förflutna och mardrömmarna kommer liksom ikapp när jag är själv. "/ Jag orkar verkligen inte styra upp tankarna, allt är bara kaos i huvudet.. Jag kan liksom helt gå in i mina tankar/dagmardrömmar och inte inse det själv förs jag vaknar till och då är jag redo att bara springa iväg gråtandes, men det kan man ju liksom inte göra när man sitter bland andra människor.. Det är liksom bara hålla masken och låtsas som om allt är super.. Tänk om jag aldrig hade råkat ut för alla de hemska saker som hänt mig, undrar hur mitt liv skulle ha varit nu då!? 
Min pappa sa en gång till mig att man kan inte leva i en bubbla hela livet, och jag antar att han har rätt. Men man kan ju faktiskt fly dit ibland. Dock hjälper bubblan inte längre, bara korta stunder och då spelar det ju ingen roll om man flyr eller inte.. 

I know there´s a snake in my bed
eating its way through my head
I want to be normal, I want to feel safe
waking up screaming, it's always the same.



Men men, ska inte deppa ner alla andra, nu till resten av dagen.. 

Tove och jag var på dagiset idag också, det gick bra. Dock ville hon inte vara ute mer än en kort stund. 
Hon somnade i alla fall på vilostunden och sov ca 40 minuter vilket är bra, och nu ligger hon och sover i sin säng. Känns lite konstigt att hon sover såhär tidigt. Hon brukar ju liksom vara vaken till 21-22 tiden normalt. 
Hon vekar ju trivas på dagiset och det är ju superbra för imorgon ska vi lämna henne där själv hela dagen! Snacka om att jag är lite nervös. Men dagiset verkar jättebra, dom har bla. som policy att dom inte lämnar iväg barnet med någon annan än mamman och pappan om man inte sagt något annat på morgonen när man lämnar barnet. Detta tycker jag är underbart, eftersom jag inte vill ha en massa andra som går dit och ränner. 

Men men, nu ska jag nog kanske baka något medan jag väntar på att Roine ska komma hit och titta på film med mig. 

Xoxo 

1 kommentar: