onsdag 2 januari 2013

Början på det nya året.


Nyår blev faktiskt väldigt lyckat. 
Jag lyckades ju att uppnå mitt mål 2012 så nu har jag satt upp nya mål för 2013.
Jag ska lyckas gå ner till 63 kg och jag ska skaffa mig ett körkort! 

Christian som hade fått ett ultimatum utav mig tidigare under året fick veta att svaret på om han får stanna eller inte. Och självklart får han det! Han har ju faktiskt ändrat på sig väldigt mycket även om det fortfarande finns saker vi måste arbeta med i vårt förhållande. Skillnaden nu är att nu är vi två som kämpar för att det ska bli bättre, inte bara jag. 


"A dream you dream alone is only a dream. A dream you dream together is reality."



På nyår åt vi fläskfilé, whiskysås och potatisgratäng som  jag, Krisse och Annie fick tillaga. 
Sen blev det en hel det skratt, trevligt sällskap, och en massa andra intressanta händelser, till och med några minde bra. Men vad vore livet utan några "hinder". 

Krisse sov ju hos oss och den här gången vaknade jag faktiskt när jag låg och kramade henne, så nu har jag inte bara hört det av andra utan nu har jag även sett det själv ;P 

Dagen efter tog vi det bara lugnt och vid 14-tiden kom pappa för att lämna Tove. Det hade gått bra hon kan nu till och med säga "Offa" och "Momo" för det roade hon sig med senare på kvällen! 
Sen åkte Krisse hem och Christian åkte till jobbet. Själv blev man hemma med en grinig dotter som vägrade somna förs kl 3 på natten... Jag får ju vara glad att jag hittills inte får baksmälla för då vet jag inte vart jag hade tagit vägen. 

Idag vaknade jag inte förs 12.30.. Suger att vara jag, jag som hatar att sova bort hela dagarna. 
Men har ju fått lite gjort i alla fall, har dock inte hunnit skura vilket gör mig galen men eftersom Tove somnade kl 20 så vill jag inte väcka henne genom att städa så jag får helt enkelt leva med att det är förbannat stökigt. 
Nu ska jag dricka mitt kaffe och eventuellt titta på tv och försöka glömma att min axel gör så in i helvete ont.. 
(Gjorde illa den på nyår, och nu känns det som om det står en elefant på den.) 




Xoxo

1 kommentar: