måndag 7 januari 2013

Paniknatt och första inskolningsdagen!

Inatt fick jag inte sova mycket alls, först precis när jag var på väg att somna så vaknade Tove och bestämde sig för att det var dags att leka lite.. Sen varje gång jag var på väg att somna vaknade jag till, när jag väl hade lyckats somna vaknade jag upp i panik pga mardrömmarna och som om inte det var nog.. När Christian kom hem skulle han väcka mig för att jag skulle kunna gå in i sovrummet och sova, saken var ju bara att han prickade precis i att väcka mig när min ena mardröm var som värst och eftersom jag inte sover med glasögon på mig så såg jag inte att det var han som stod där i vardagsrummet utan jag såg bara en "mörk gestalt". Sen tog det sitt tag innan jag lyckades somna om.. Och så skulle man upp tidigt också eftersom Tove började dagis idag! 


Första inskolningsdagen är nu avklarad, och det gick kanonbra! Det första hon gjorde när vi kom dit var att vänta på att jag tagit av henne ytterkläderna och sen springa iväg.. haha.. 
Andra barn var lite blyga i början vilket jag förstår men inte Tove hon skulle minsann inte vara hos mig. 
Dock ville hon inte sova när det var vilostund, så vi fick lov att gå ut till rummet intill och leka. Men så kan det vara, dom sa också på dagiset att det kan ta lite tid innan hon vänjer sig.
Dessutom lämnade hon en liten "present" i blöjan ca 5 minuter efter att vi gått ut ur rummet, och när hon är bajsnödig brukar hon inte kunna somna så hon somnade i vagnen på väg hem från dagis istället.
Lilla sötfröken börjar ju bli stor nu, det känns lite som om det var igår jag fick hålla henne i mina armar för första gången. <3 

Men men, helt slut som jag är efter dagen så ska jag bara ta det lugnt och försöka sova om en liten stund! 


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar